Geçen ayki sayfa görüntüleme sayısı

19 Şubat 2012 Pazar

YUNUSLAR BİZİM OYUNCAĞIMIZ DEĞİL!

http://www.yunuslaraozgurluk.com

Yunus balığı zeki ve duygusal olduğu kadar saygıdeğer de bir balıktır Yunus peygamberden dolayı. Bugün TRT Belgeselde Flipperi Kurtarmak adlı bir belgesel izledim. Yunus akvaryumları hakkında.

İnsanlar özürlü çocuklarının iyi olması için yunus akvaryumlarına gidiyor. Çocuklar balıklarla yüzüyor. Anne-baba çocuklarının iyi olacağına inanıyor. Ve bunun bilimsel hiç bir mesnedi yok. Bu durum çok ilgincime gitti. Çünkü yüzyıllardır haberlerde bunu devamlı izliyoruz. Çocuklar yunuslarla terapi oluyormuş. Hepsi yalan. Tam bir para tuzağı.

Geçen yaz kızlarla Kadıköy'de çay içerken yunuslar gözümüzün önünden geçmişti. Sonra yan masadaki minik çocuk 'aaaa balık' deyince, kendimi tutamayıp 'ya balık, işte annelerinden ayrılan balıklar böyle kaybolurlar' demiştim. İyi mi kötü mü dedim bilmiyorum ama, dedim.

Ben bu balıklara çok üzüldüm ya. İşi ilginç tarafı ben çok da hayvansever bir insan değilim. Ama yazık hayvanlara, çok yazık. Akvaryum sahibi adam utanmadan diyor ki, burada kötülüklerden korunmadan balık yiyorlar dındırı dındırı.Evet, balık yiyorlar, ama fıtratlarının tersine ölü balık, hem de köle gibi çalıştırıldıktan sonra. İnsan ya da hayvan özgür olmadıktan sonra yaşamak yarım yaşamaktır. Bu da çok açken 1 ekmek yiyeceğine yarım ekmek yemek gibi bir şeydir.

Şu ünlü balık Flipper'ı herkes bilir. En azından bizim jenerasyon bilir. Belgeselde ondan da bahsediliyor. Fakat sonundan, yani balığın intihar ettiğinden.

Yunus akvaryumlarının canları cehenneme, gitmeyelim, bu mübarek hayvanları kullananlara destek olmayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder