Geçen ayki sayfa görüntüleme sayısı

7 Eylül 2012 Cuma

bir yusuf hikayesi



hz. yusuf'un kıssası bir çok hikayeye örnek olmuştur ve olacaktır. işte fahri'nin hikayesi de öyle. filmi izlerken aklıma milan kundera'nın var olmnın dayanılmaz hafifliği adlı kitabının adı geldi nedense. aslında ne kitabı okudum ne de filmi izledim ama bu cümle yoğunluğu gerçekten çok cazip. ve bu cümleyi bu filme uyarlarsak eğer imanlı ve ahlaklı olmanın dayanılmaz cazibesi diyebiliriz. buna ilave edecek o kadar şey var ki. bu filmi izlerken yüzlerce kez durdurup üstünde konuştuk. 2 saatlik film 5 saatte bitti. şimdi neden bahsetsem bilemedim. müslüman birinin bir hristiyanla evlenmesinden mi, poligamik evliliğin islam'daki yerinden mi, ezher ünivesitesinden mi, duyduğum sabır ve ihlas cümlesini hemen avucumun içine yazmamdan mı... ne bileyim işte.bu filmin içinde her şey var.



bu sahneye çok güldük, gülerken tabi bir tarafımız kan ağladı. sibel üresin'in efsanevik söylemleri turladı beynimde. kısa süreli bir karıncalanma hissetmedim değil. aslıında bunlar efsane de değil gerçeğini bildiğim için daha bi karıncalandım. nihayetinde de şeriatın kestiği parmak acımaz hesabı yattım, uyudum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder