Geçen ayki sayfa görüntüleme sayısı

29 Mayıs 2011 Pazar

son akşam yemeği yada son ders yemeği



nedense aklıma bu başlık geldi. resme hiç ilgim olmamasına rağmen "son akşam yemeği" tablosu hep interestingime gitmiştir. galiba mazisi fotokritiğe dayanıyor ama ne olduğunu hatırlamıyorum. ayrıca gereksiz bir bilgi daha vereyim. ekonomik krize bağlı olarak dönem dönem akşam yemeği porsiyonlarında azalma ve artma görülmüştür.

bunu geçtim a dostlar ben yine bir okul bitirmenin burukluğunu yaşıyorum. yine bitti. her güzel şey gibi. böyle hocaları, abileri, arkadaşları, muhabbetleri nereden bulacağım. bilemiyorum. biz berabercene doktora da yapmalıyız.

şunu da belirtmeden geçemeyeceğim: lisansta çekmediğim kopyayı yüksek lisansta çektim.gururluyum.

son dersimizi fethi paşa korusunda gerçekleştirdik. mor salkımlı çiçekler arasında denize nazır yaptığımız kahvaltının yanında stratejik derinlik adlı kitap hepimize ilginç geldi.bunun yanında havuçlu kek gerçekten güzeldi
ve:
-mazlum hocanın gülmelerini bile özleyeceğim, bunu söyleyeceğim aklıma bile gelmezdi.
-hasan abinin bana taşıdığı biber gazlarını havaalanından geçiremeyip zahideye verdiğimi ve onun da onları arkadaşlarına sattığını asla unutmayacağım. iyi ki hatırladım:)
-egelilerin bol olması hasebiyle ortaya çıkan garip ege şivelerinin verdiği keyif ve zeytin yağı üzerine yapılan saatlerce muhabbette ramazanın zeytinyağı gibi her seferinde üste çıkmalarını bile..
-muhammet abinin olağanüstü laz şivesiyle okuduğu ingilizce metinlerinin kulakta bıraktığı hoş tınıyı kim unutabilir.
-selim abinin çok okumasını ve bizim okumaya fırsat bulamayışımızın verdiği öne bakma ihtiyacını her m.ali hocanın dersinde hissetmenin verdiği dayanılmaz acı.(ne biçim bir zincirleme isim tamlaması oldu bu, o kadar acı yani.)
-hasan abinin çantasından projeksiyon aletinden lazer aletine, cımbız, recep ivedik filmi, osmanlı mankenleri katoloğu,barcelona/rael madrid formalarından envai çeşit kitap-kırtasiye malzemelerinin çıkmasına o kadar alışmıştık ki...
- ayrıca hasan abinin kefir hazırlamada bize verdiği püf noktalara ve mantarlarına nasıl iyi baktığına kadar bize verdiği gereksiz bilgiler de artık bize normal gelmeye başlamıştı.
-ramazanın kültür harmanı oluşu sadece o programda çalışmasından kaynaklanmıyordu bizce, o doğuştan fırlamaydı ve yeni jenerasyon bir egeliydi. milletvekillerine ait bütün iğrenç görüntüleri indirip izlemesi ve bunu da açık yüreklilikle söylemesine çok da şaşırmadık, ayaktayız.
-osmanın yaptığı küçük osman taklitleri çok da komik değildi. ayıp olmasın diye gülüyorduk bu bir gerçek. ama en kötü durum ise önceleri manisadan gelip daha sonra istanbula tayinini aldırmasıydı. başta benden de uzakta olan varmış diye göbek atarken son durumda acıların çocuğunu oynadım.(osman manisadan13 saatte, ben samsundan 12 saatte istanbula varıyorduk.)
-mikail abi, mikail abi. saadetli insan. has milli görüşçü. küçük mustafa sabri efendi... seni çok sevdik. çaktırmasan da biliyoruz sen de bizi sevdin:)
-sinan guleş hoca efendi yaptığı sert çıkışlarla sadece çıkan, ara sıra ortadan kaybolan; mit, sosyal hizmetler derken nerede çalıştığı belli olmayan karakter sana da alıştık..
-grupta yapılan bayram, seyran, kandil, anneler günü, babalar günü, fenerin şampiyon oluşu gibi kutlamalara hatta maillerin kutlama mecrasından çıkıp olağanüstü bir geyiğe dönüşmelerine, hatta onları kitaplaştırmayı bile düşündüğüme ve olayın bu noktalara kadar geldiğine ben, gerçekten inanamıyorum.
-mehmet ali hoca, hocam benim:)ulu bilge, kutlu insan...
-adil hoca o bir ebruzen!!
-ali coşkun, ali coşkun o sigaralar adam öldürür bee!!
-zahidem kurbanın olam...

istanbul-samsun arası dokunan zikzaklar çok yorucuydu, ama çok güzeldi. dilerim ki nasibim, rızkım senden kesilmesin istanbul.

13 yorum:

  1. haha ya o şapkalı adam sizin sınıfta mıymış okulda görüyodum ama kim olduğunu bilmiyodum neden dikkatimi çektiğini ise hiç bilmiyorum, ismail taşpınara benziyo biraz acep ondan mı. neyse hakkaten sürekli mezun oluyosun ne iş :)

    YanıtlaSil
  2. evet o adam bizim sınıfta. hasan abimiz. dikkat çekiyo galiba. yaşına göre zıpır biri:)) ismail taşpınar mı, bilmem. ben hiç benzetemedim...

    evet ben sürekli mezun oluyorum.. biri beni durdursun. yakında prof. olacağım:p

    YanıtlaSil
  3. amen..:) hocalar abiler ve arkadaşlar..:P interesting..çok güzel özetlemişsin, Allahtan bana bu kadar ağır gelmio, neden acaba?..:)neyse gönül istiyor ki bu yazıyı diğer grup arkadaşları da okusun ama ..:P sen bilirsin..

    YanıtlaSil
  4. amin:))
    neden size ağır gelmiyor hanfendi.. çok merak ettim.. bilmediğim bir şeyler mi var acep-recep?kalleş zahide seni bile özledim!!
    gönül kim?:)

    YanıtlaSil
  5. emicemin oğlu..:P üff ewet yaa seneye de sen iki haftaya bir git gel.. taam mı? ya ben de memlekete gittim geldim ya, doğru dürüst devam etmeyince bana çok da koymadı şükür ama diğer ve daha kuvvetli olan ihtimal de şu ki:gönül sancısı bu acıyı bastırdı...ama o da geçti.. ohh oh yani haticeye değil de neticeye bakarsak ben yalnız kovboy, sen öyle..rebuh hakeza..:))

    YanıtlaSil
  6. oh, oh.. beni bekleyin o zaman vahşi kovboylar:)) seneye temelli oradayım inşallah.. buradaki kızlardan hayır yok. hepsi evlenip gidecek.kalacağım bir başıma. bana siz lazımsınız.
    gönül sancına da sana da başlayacam şimdi:) ne oldu da sancı yaptı.sinameki çayı iç:)

    boğaza karşı bir çay içmek bana herşeyi unutturur. gönül sancısıymış. pehhh.. cemal süreyya okumasam ve şarkı dinelemesem hayat o kadar güzel ve toz pembe ki anlatamam. bunları hayatımdam çıkarmam lazım.

    gizli gizli ders çalışma tamam mı:))

    YanıtlaSil
  7. benim de rebuhu hayatımdan çıkarmam lazım..:)ne dersi da, bana bak Mazlumla konuş, sen gelince adaya gidelim diyoruz ona göre, ayarlarsan ooohh..mis mis..

    YanıtlaSil
  8. owwwwwww ada dedin, beni benden ettin caznikom:) mazlum işini tamam say! beni kırmaz o(inşallah da diyeyim de, garanti olsun.)

    ada ya, ada.. kulağa ne hoş geliyor:))
    peki hangi ada?
    rodosa gidelim:)

    YanıtlaSil
  9. şovalyeler nolcak peki...:)

    YanıtlaSil
  10. aklın fikrin ya şovalyede ya da beyaz atlı prenste. buluruz belki.. ha baktın hoşuna gitmedi, istemiyosun, taciz ediliyosun sıkarız biber gazını:))

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. yorumu kaldırmışsın sevgili dostane. ama insan bazen gözüyle gördüğüne de inanmamalı:)

    YanıtlaSil